Допоможи мені це зробити самому, нічого не роблячи за мене, спрямуй у потрібне річище, підштовхни до рішення, а все інше я зроблю сам. М. Монтессорі
Інклюзивна система освіти забезпечує більш якісну освіту для всіх дітей та сприяє диференційованому підходу для забезпечення підтримки дітей з ООП. Заклади дошкільної освіти створюють умови для перших стосунків дитини зі світом поза межами їх сімей, дозволяючи розвивати соціальні відносини та взаємодію.
Визначенню ефективних шляхів формування інклюзивного освітнього середовища для дітей з особливими освітніми потребами в закладі освіти був присвячений семінар з теми «Організація інклюзивного освітнього середовища в закладі дошкільної освіти та надання підтримки в освітньому процесі здобувачам освіти з ООП».
Захід відбувся 29 вересня 2021року в залі засідань управління освіти та спорту. У семінарі взяли участь вихователі-методисти ЗДО і вихователі й асистенти вихователів інклюзивних груп закладів освіти.
Консультант Козятинського Центру професійного розвитку педагогічних працівників Надія Рачова провела з педагогами інтерактивні вправи «Самопрезентація», «Бути поруч», «Емоційна бухгалтерія», які сприяли формуванню етичної та психоемоційної компетентності.
Педагоги обговорили алгоритм утворення інклюзивної групи, основні завдання команди психолого-педагогічного супроводу, важливість взаємодії вихователя й асистента вихователя з дітьми з особливими освітніми потребами, яка є прикладом для взаємодії дітей у групі.
У позитивній атмосфері окреслили ключові тези:
налагоджена співпраця між батьками та педагогами є не лише запорукою успішного навчання дитини у закладі, а й її подальшої адаптації у соціумі;
ефективність переходу дітей з особливими освітніми потребами до закладу освіти залежить від готовності педагогічного колективу розвивати позитивні відносини і надавати додаткову підтримку для забезпечення успішності для всіх дітей;
сприяння неперервній професійній освіті педагогів.



